Fake news

Klasy ósme naszej szkoły w roku szkolnym 2020/2021 realizowały projekt eTwinning „Fake news” z uczniami ze szkoły z Węgier i Turcji. pokazujący, jak rozpoznawać prawdziwe informacje zamieszczane w sieci i na co zwracać uwagę czytając je. Uczniowie wykonywali awatary, dyskutowali z uczniami z Węgier i Turcji na różne tematy, tworzyli międzynarodowe grupy i opracowywali zadania. Wspólnie odpowiadali na pytania: 1. Jakie są cechy fałszywych wiadomości? 2. Jakie rodzaje fałszywych wiadomości możemy rozróżnić? 3. Jak możemy rozpoznać fałszywe wiadomości? 4. Kto i dlaczego rozpowszechnia fałszywe wiadomości? 5. Jaki wpływ mogą mieć fałszywe wiadomości (na ludzi, którzy w nie wierzą)? 6. Jak ktoś może manipulować / sfabrykować fakty i zamienić je w fałszywe wiadomości? Projekt ten pozwolił uświadomić uczniom, że nie wszystkie informacje podawane w Internecie są prawdziwe i nauczył ich jak je rozróżniać.


Prawda czy fałsz? Oceń sam….



Exploring the Curriculum Through Nature Programs

Projekt, dotyczący ekologii, „Exploring the Curriculum Through Nature Programs” to pomysły lekcji (scenariusze lekcji), na których realizowane są treści związane z ochroną środowiska naturalnego i ekologią. Projekt ten w międzynarodowych grupach realizowaliśmy w II semestrze roku szkolnego 2020/2021 Nowatorskie scenariusze w języku angielskim, utworzone przez nauczycieli z różnych krajów, są udostępnione na stronie eTwinning do wykorzystania na lekcjach.

Pliki do pobrania

Skip to content